tisdag 16 augusti 2011

Det här med hur genial Maggio är..

Jag vill bara hylla Veronica Maggio lite till, eftersom jag inte alls känner för att sova nu och kollar på programmet med henne. Först en underbar intervju, sen visar de typ hela spelningen från Kägelbanan i Stockholm. Hon är så snygg, hon sjunger så bra, och just nu spelas 'Inga Problem'. Och nu 'Sju Sorger'.
Det är så mycket känsla. Jag vet inte ens vad jag ska säga, förutom att det är så otroligt vad hon sätter fingret på alla tankar man  har.

Kolla på det här programmet bara. Sjung med. Tänk på den underbara Peace and Love spelningen och minns världens bästa känsla, när man står där, svettig, skitig men så glad. Håller bästavän i handen, skriksjunger, alla är i något rus av att gråta och skratta och skulle kunna ingå bums i en dansorgie med maggio under "Jag kommer". Det är sommar. Det är festival. och det är Riktig Kärlek. Att stå där i ljusen och känna den alltför varma vinden.
Och tänka att
- jag har aldrig varit lyckligare.
Det finns faktiskt inget riktigt bra ord för att beskriva känslan. Extas duger inte. Vill lägga upp ALLA låtar här nu, klarar inte av hur mkt man känner igen sig i allt.

Visste ni  btw att Maggios man är med I Hoffmaestro? Han som sjunger. För det har helt undangått mig. Källa: Wikipedia, såklart. Antar att deras unge Bosse är skitsöt för båda ser ju så bra ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar