söndag 28 augusti 2011

Långt inlägg - tankar om Skåne.

Jag klarade av att hitta Julia och hinna med tåget 05.21 till Malmö, åka med Gunnar till skolan och träffa alla så sjukt saknade människor. Det gick även fint och var faktiskt trevligt att ta ut ettorna i skogen ett dygn och sedan åka till Göteborg med Elsa som resesällskap i fredags. Men inte sjutton vill jag tillbaka till skolan för det. Finns inte riktigt några anledningar, och det var så underbart att träffa mina älskade bollerupare igen. Tror verkligen jag kommer trivas i rummet med Tanja, även om vi nog inte får plats haha. Men det lockar inte tillräckligt på något sätt.

Bästa klassen, nästan 1 år sedan
I alla fall inte när jag tänker på hur trött jag blir på allting. Hur omotiverad jag är att plugga någonting alls just nu, hur jag hatar att bara se samma människor dag in och dag ut. Och kvällarna, hur lite som finns att göra. Dagarna tycker jag om och längtar nästan till. De går snabbt, klassen är bra och jag och Frida är nog experter på att göra en tråkig lektion väldigt mycket roligare. Det är kvällarna som är problemet. Visst, man kan dra runt på olika boenden, baka, stallet, mysa med bra film och folk, men so what? Jag vill kunna spontanfika, ta nattpromenader i stan, få ett infall vid klockan 21 att jag vill se på bio just exakt nu osv. Och framför allt ta mig obehindrat till de människorna jag vill träffa.

Dessutom går verkligen inte hästeriet min väg nu. Kommer nog inte lösa sig med Odin. Orkar inte.
Ni lär få mer positiva inlägg under veckan. Kände bara för att skriva ner vad jag känner i text, bloggen blir offret. Men ska försöka njuta av sista veckan i frihet, spenderad i Göteborg. Mitt största mission blir att åka till IKEA.
Puss darlings,
C

1 kommentar:

  1. Känner ungefär desamma tar emot som fan att åka tillbaka men vi får försöka göra det bästa av det och det är vi ju ganska bra på även om det bara är vi som uppskattar vårt flum på lektionerna :P haha
    Massa pussar din grrr :P

    SvaraRadera