tisdag 9 augusti 2011

C + Teknikprylar = Fail

Sitter mitt i natten och är sällskap och stöd åt pappa som försöker underlätta min relation med min datorladdare. Eller icke-relation kanske. Har nämligen under hela sommaren fått ta till drastiska åtgärder för att få den att ladda datorn, typ utsätta kontakten för mycket tryck och udda vinklar. Tydligen har jag misshandlat den lite väl mycket då pappa påstår att massa trådar gått sönder. Hmpf.

I alla fall så bytte vi kontakten, den som ska in i själva datorn alltså, men det visade sig att den inte satt bättre än den förra. Min kontaktpinne som sitter i datorn är ovanligt smal säger proffset här bredvid. Så för att jag ska kunna ladda datorn tillräckligt mycket för att kunna skriva det här inlägget är nu bara halva kontakten inne och självklart mycket vinklad.

Ska nu återgå till nattens stora problem. Återigen är det en hård kamp mot tekniken. Wish me luck!
/C

Och juste! Igår drömde jag att alla gick runt och såg mer eller mindre ut som Cimon, what a wonderful world...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar