lördag 15 oktober 2011

Life is the sum of all your choices

Håller på att städa för fullt nu, tanja var duktig och plockade undan alla sina saker i rummet igår innan hon åkte . Så det är väl min tur nu, måste säga att det känns lite ensamt utan henne här. Tur att pappa just nu bilar ner från göteborg för att spendera helgen här hos mig, kanske bra att ha gjort det lite fint tills dess också.

Låten med thomas stenström som H publicerade förut (mycket sant att den blivit en riktigt favorit hos mig med..) fick mig att fundera lite, på såna saker som jag inte borde skriva ut här men gör ändå ni vet.. Kom fram till att jag är så mycket duktigare på att veta vad jag verkligen vill, eller bestämma mig för rätt sak när jag inte har många valmöjligheter. Låter antagligen helt sjukt. Men om jag till exempel börjar fundera på huruvida jag ska göra något eller inte, så bestämmer jag mig snabbt och vet exakt vad jag vill. Och då inte bara om jag vill eller inte utan nästan hur varenda lite detalj ska se ut, jag är helt säker på att jag vill ha det precis så. Sedan allt eftersom tiden går läggs det till fler och fler alternativ och plötsligt vet jag ingenting alls. Jag börjar tvivla på om jag gjorde rätt från början och detaljerna ska vi inte ens prata om..

Lite roligt är dock att det är exakt samma sak i skolan, gör ingenting om det är tveksamt om jag verkligen behöver göra det eller inte. Anledningen till att jag är sämst på att göra mina läxor hittar ni nog där också, oftast klarar man ju sig fint utan att ha gjort dom? Sen om det är prov imorgon och jag vet att jag måste plugga för att lyckas, då är det inga som helst problem. Behöver jag säga att jag absolut föredrar prov framför inlämningsuppgifter?

Förivrrande inlägg minst sagt, förstår knappt hälften själv. Tror det är lite farligt för mig att vara ensam på bollerup, tankarna snurrar utan stopp.
Säkrare att bara fortsätta städa,
C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar