onsdag 26 oktober 2011

I huvudet: kvotering

Klockan 9 gjorde jag det sista med att förbereda en artikel att prata om inför morgondagens seminarium, gjorde mina diskussionsfrågor på universitetet tidigare idag och hade därmed alltså pluggat klart supertidigt, så jag kan sitta nu med en kopp te och göra vad fan jag vill. Ni förstår inte denna känsla. Jag förstår det inte själv. Jag kan läsa, jag kan blogga, jag kunde unna mig att prata med en mattestressad C och jag kan lyssna på podcast. Kanske till och med sova i resonabel tid! Gäller att leva ut lyckan innan hetsen återkommer.

Den här veckan läser jag alltså om kvotering. Var på tjejnätverksträff igår med Ylva Johansson på besök och hade idag massa nya sprakande argument och inspiration till diskussionsfrågorna. Dessutom inser jag hur mycker SSU ger mig for free, både i att kunna argumentera för min ståndpunkt, och kunna debbatera för motsatsen om det så krävs. Känn din fiende liksom. Så det känns nästan löjligt enkelt, texterna är självklara och jag vet redan vad jag tycker - det är liksom lite för mkt flow ikväll, snart dras jag väl ner på jorden.

Fast på jorden blir det rätt bra, C får höstlov och kommer, lagom till jag insett att jag fyller år. Hon är så himla söt, gjorde mig så glad av ett samtal idag. Och säger att hon har nån galet bra idé på present och dagsplan för att fira mig, för att inte nämna tårtan vi ska baka. Kommer bli awesome, fastän jag fyller 19 och inget spexigt.

Så en bra Coldplay-låt såhär på kvällskvisten. Sov gott, charmtroll!

/Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar