fredag 7 oktober 2011

Ekorrn satt i granen - skulle läsa böcker..

Ens enda vän i denna värld är ju böckerna. Också ens största ovän. Japp, det är en students bekännelser här igen.
Det känns, fastän jag läser världens bästa kurs, som att jag bara springer runt runt runt i ett ekorrehjul. Det är liksom samma rutin. Brukar iof ha inlämning på torsdag, men hade mitt seminarie idag istället, men sen då direkt när man lämnar salen har man inte helg. Man har nästa veckas litteratur att hetsläsa i helgen, för att sedan 10 timmar om dan varje dag nästa vecka försöka 1. förstå uppgiften 2. producera den. Sen lämnas den in, det är fredag och man ska läsa vidare.

Det är bara däremellan på veckodagarna, jag typ drömmer om att få läsa nåt skönlitterärt eller titta på en film. Sen när jag väl pluggar tar de alltid så mkt mer tid än planerat att icke sa nicke att man hinner göra det där. Att ens snegla mot nåt annat än kurslitteratur går inte.
Så man får aldrig känslan av att det är helg, för det är bara ett namn på veckodagar numera.
Känner noll motivation inför att göra nåt ikväll. Noll. Eller den här helgen överlag.

Plus är iaf att min tutorgrupp är superbra. Vi har jättebra diskussioner, fick bra respons på min text fastän jag var missnöjd med dem och många skratt kommer fram. Alltid nåt, heja GV1.

Dagens köp, veckans bok, och mina livsnödvändigaste prylar: markeringspennorna!
De tar slut i en rasande fart, och då känner man sig helt handikappad.

Trevlig helg my lovers!
Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar