måndag 24 oktober 2011

Mitt oduschade tentaliv

Hejhej, jag är världens sämsta blogginnehavare. Men jag erkänner det i alla fall. Och skyller allt på mitt något destruktiva leverne som infann sig mellan förra fredagen till denna fredagen. Det var hemtentaveckan från helvetet. Jag åt knappt, sov knappt, duschade inte och träffade människor utanför universitetet 3 gånger på 8 dagar, vilket är rejält med socialt handikapp för att vara mig.
Det var helt enkelt kaos, och jag har aldrig pluggat på en sån liten mängd text så många timmar om dygnet. Att sammanfatta 200 år av kvinnokamp med 1,5 radavstånd på två sidor, som var en av frågorna, är liksom inte meant to be. Lyckan var mer än fenomenal när jag lämnade in det i fredags och hade pluggat in i det sista. Det enda jag roat mig med annars var ett samtal med bästavän, en middag med Tay, fika med Lotten och SSUmingel på förbundsexpen. Gick liksom hem TIDIGARE från Frontmötet för att jag ba måste plugga. Det är helt insane, om dock mysigt på nåt sjukt sätt att kunna skylla alla ens dåliga vanor på att "det är ju tenta", mindre mysigt dock att be alla som ringer återkomma "efter fredag klockan 15:00, för då har jag ett liv igen".

Tveksamt om man har det dock. Eftersom bokhandeln är stängd under lördan kunde jag inte köpa kursboken i helgen som ska va läst till imorn (så får gå upp tidigt och göra det..) annars är de ju bara börja plugga direkt igen. Å andra sidan är jag så van att det känns tomt att inte ha en väntande bok, så jag läser feministisk kritik for fun på tunnelbanan.
Annars har jag vilat upp mig i helgen. Secondhand shoppade lite efter tentan, gick på Dramalabbets standupkväll, drack öl med kurskamrater och dansade galet, sov fett mycket, slängde ut en säng, chillade med film, gott sällskap och mer öl, sov fett mycket igen, osv. Mycket välbehövligt. Nu är jag redo för en ny vecka, då jag förhoppningsvis bloggar kontinuerligt och inte behöver hetsa med såhär mycket text.

Aja, Godnatt, och puss
C, jag saknar dig :*

Bla fick jag med mig denna ascoola byxdress hem i fredags, med axelvaddar å knas, 60 kr. Den blev superfin med lila klackar jag fann för 50 spänn, FYND!!
Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar