måndag 31 oktober 2011

Migränjävel

Inte livets bästa måndag det här. Jag kände mig måndagsfräsch trots att alla mina kläder är nerpackade - men ett beatleslinne och svartsotade ögon kan få mig att vara på topp oavsett. Taggade 5 intensiva timmar på universitet, vilket är mycket för mig som brukar ha typ 2 timmar högst per gång. Lagom till jag kommer fram har jag en huvudvärk som är olidlig, och den vägrar ge med sig. Kändes lite bättre efter en mycket trevlig (om än dyr..) lunch med grupparbeteskamraterna, men sen gick det utför igen. Hatar känslan när vi ska ha diskussions-seminarium och man inte kan fatta vad som sägs, och än mindre säga nåt själv. Var exakt likadant när jag läste boken igår, det gick liksom inte in i huvudet.

På vägen hem började jag må illa, skaka och bli yr. Kändes ju som nåt migränliknande. Ville bara lägga mig i ett mörkt rum och sova bort smärtan. Men det är ju omöjligt, måste skruva isär min garderob och säng ikväll, för imorn 08:15 kommer flyttfirman.. gah, hemska tid.

Lösningen fick iaf bli en kopp te, ett avsnitt How I Met Your Mother och en värktabletter, som jag tack och lov lagt överst i en flyttkartong. Får väl typ läsa om boken om jag ska känna att jag hänger med. Men jaja, det kan bara bli bättre. Om 4 dagar fyller jag ju år till exempel.

Tea in London,
lite finare än den fulkopp jag hade ikväll.
Representerar saknaden jag känner av att kolla på gamla bilder, d
et var så underbart.
Harmy

1 kommentar:

  1. Agnes (som annars hänger på din twitter ;))))31 oktober 2011 kl. 23:01

    åhnej inte migrän! det är det värsta som finns ju :( krya på dig harmy<3

    SvaraRadera