lördag 8 oktober 2011

Hur brukar jag orka?

Det är ju sjukt hur kallt det blivit i detta land på en vecka. Förra lördagen var det ändå rätt behagligt när jag och C gjorde staden osäker, nu är det typ vinterkyla ute, har jag inte både mössa och vantar ute är jag som ett litet darrande asplöv. Samma sak inomhus, springer runt i tjocka tröjor och med en filt hängandes efter som om man vore döende. Men så börjar jag väl bli förskyld också, vet inte riktigt annars hur jag ska förklara de ömmande halsmandlarna, min ultimata opepp på uteliv och att jag inte lyckats plugga ikväll alls eftersom jag somnade 3 timmar i soffan.

Inte så himla party, alls faktiskt. Men vad ska man göra? Skulle lika förbaskat kunna gå och lägga mig igen nu, är helt knockad. Resterande befolkning engagerar sig i att kolla stjärnfall hela kvällen, imponeras av hurtigheten då mitt livsmål mest bestått i att vara zombielik.
Pluset med höstmörkret är ju att man kan ta fram massa, massa doftljus, en kopp te och mysa med den där filten.
Minus är att det just är så mörkt både på mornar och kvällar, att det är ju svårt att ha någon energi.

Nä, om man skulle läsa klart iaf kap 1 i kursboken nurå. Den är skitintressant men jag har inget fokus.
Godnatt folks, hoppas ni har en lite mer spännande helg än jag. Lyckades iaf lämna hemmet igår, skönt att slippa vara ute och slira. Satt hos en vän med Idol och drack vin, sen satt vi uppe hela natten & snicksnackade. Det var mysigt, jag var både bakis och skittrög idag.

Puss,
Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar