söndag 4 september 2011

Don't cry because it's over, smile because it happened.

Sista kvällen då! Klockan är ställd på 07.30 och ungefär vid nio är det tänkt att jag och pappa ska börja vår resa ner till Skåne. Ska kolla på hästen på vägen, spännande.
Imorgon spricker i alla fall hela min sommarbubbla, eller det vill säga det lilla som är kvar av den. I övermorgon är det back to basics, hela skånelivet drar igång på riktigt. Men det är okej, för jag ska för fan ha det grymmaste året där nere någonsin.

Men det var egentligen inte det jag hade tänkt skriva om, utan något annat mer intressant. Människor och deras sätt att hela tiden behöva visa sig bättre än andra är vad som intresserar mig ikväll. I allt egentligen, kärlek, sporter, skolan, vänner osv. Jag själv beundrar och känner faktiskt en hel del människor som är rätt bra på att bryta det här mönstret och bara är glada för andra istället. Försöker ta efter dem så mycket jag kan, tror jag blivit bättre på det också. För hur mycket ger det dig att få någon annan att känna sig värdelös eller att på olika sätt försöka bevisa att du mår så grymt mycket bättre utan människan i ditt liv? Ingenting. För i de allra flesta fall är det inte sant. Snarare tvärtom. Du ljuger för både den du trycker ner och dig själv, försöka bevisa något som inte stämmer alls. Och dessutom är det i många fall så jävla uppenbart när någon försöker på sig detta så det är nästan pinsamt.


Människor är de mest egoistiska varelser jag vet.
C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar