måndag 12 september 2011

En måndag till i oändligheten

Måndag, nystart, omstart, framfart.
Framförallt ösregn så man plaskar fram genom stan, och att platta håret var en mycket dum och korkad historia. Får helt enkelt strunta i de fina skorna för att köra på den ultimata omatchen, allt för att inte bada fram. Men det är en stilmiss värd att betala.

Idag händer det rätt mtk, fastän det inte är sådär superspännande för utomstående. Har en föreläsning klockan 1, sedan efter det är det terminens första SUG-möte (föreningen för genusvetarna:)), ett Queerseminarium direkt efter det, och därpå nyamedlemmarmöte med SSK! -> Här tycker nu mina frontare att jag blivit vuxen som ramlar in hos SSK. Inget av ovanstående är ju obligatoriskt, men jag är ju en solklar sucker för att engagera mig i allt jag kommer över och vara som en liten svamp för information.

Dessutom är det idag 90 år sedan kvinnor fick rösträtt i Sverige, då känns det lite extra bra att läsa Genusvetenskap! :) Vet inte riktigt om man säger grattis, snarare att jag är grymt inspirerad av de kvinnorna som ledde kampen för sina rättigheter, och de som än kämpar idag.

Nej, dags att göra en kraftansträngning och gå ut. Kan för övrigt verkligen rekomendera låten här under, hittade den igår, och alltså, vilken bra teeeext i mitt liv!!!
Lovisa Negga – Kärlek Eller Inbillning
"Hjärtat slår lite hårdare med billigt vin, pulsen går lite snabbare med koffein."

Puss, Harmmmmmmmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar