söndag 4 september 2011

När studenterna tystnat..

C har komponerat inlägg efter inlägg, om kloka, mysiga och tänkvärda saker, som jag läst och vardag tänkt att: Nuu måste jag blogga! Har det hänt? Icke?
Ska vi ta en snabbresumé av varför jag inte bloggat?

Måndag: Toknervös inför skolstart, virrade, överkonsumerade kaffe, kom, segrade. Hade kaos med studentlitteratur, men var nöjd med min tillskrivna titel som universitetsstudent eftersom alla var typ vänster i min klass. Satt sossiga tecken på väggarna, kände att där kan man ju trivas :)

Tisdag: Åkte på smällen med 3 kursprylar för 700 kronor, och det räddade mig bara två veckor. Fick 5 skrivblock som plåster på såren för den höga kostnaden, ironiskt när alla redan köpt block... Kändes sådääär, även om det var kul att kunna dyka ner i massa sidor och begrepp. Lunchade ute som en hipsterstudent, härdade Socialdemokraternas Rep med Lotten där det rösstades om Slussen, och pluggade tills hjärnan stod still.

Onsdag: Nystudentdag där alla vad toknöjda med gratis kaffe, reklamgodis i överflöd och 3 SKRIVBLOCK RIKARE, mycket nödvändigt :) Fortsatte plugga resterande tid för att få unna mig en utgång, njöt av att kunna göra det en onsdag. Det blev öl och 90talshits tills huvudet dunkade och öronen ringde! Nööööjd.

Torsdag: SL höjde biljettpriserna. Mitt Fritidskort funkar alltså bara efter 4, och går inte att ladda på med nytt belopp innan det gått ut. Major-fail, jag hatade Moderaterna, SL och griniga spärrvakter. Pluggade typ 4 timmar konstant läsandes och åkte sen till fina Front. Vi hade djup diksussion om ekonomi och kapitalism, samt planerade allt vi vill ockupera, en dröm blir sann för frontarna alltså! Men ack så trött, inte ens kaffet kunde rädda.

Fredag: Ledig, likt på torsdan, åkte jag till SU för att försöka plugga. Internet funkade inte, så jag läste lite och åkte hem, somnade tyvärr. Fick sitta hela kvällen med fredagsmyset framdukat och skriva första uppsatsen. Inte så party fredag, men allt C skrev via msn gjorde att jag vek mig av skratt, that's what friends are for, lyfta upp när man måste gå igenom nåt trögt. <3

Lördag: Jobbade på 50årsfest hela dagen, SSUarna lever upp till standarden som de snygga servitörerna. Diskade så mkt äcklig disk att när jag väl kom hem runt 2, pallade inte ens efterfesta, orkade jag inte diska min egen disk. Men sällskapet var trevligt och man gjorde iaf nåt produktivt, så även om det tog en hel dag så fick jag vara nöjd.

Och nu är det söndag. Jag måste både redigera min uppsats, plugga lite mer och förhopningsvis få lite social stimulering. Inte den mest spännande uppdateringen det här, men nu har jag förklarat min frånvaro. Jag lever och andas kurslitteratur värvat med mina intressen twittra, dricka kaffe, konsumera alkohol och prata skit med mina vänner. That's who I am liksom.

Puss,

Mhm, aktiv student vare här!!

Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar