måndag 5 september 2011

Till Nelly efter begäran

Första dagen i skolan avklarad!

Kom till Bollerup i söndags och hade en riktigt fin första kväll med kärt återseende av alla härliga människor,  god tårta och en fantastisk kvälls och nattprat med Emelie, där jag även spenderade natten. Kunde ju inte bli annat med en underbar liten vän och lite vin. Perfekt start på den här terminen!

Idag har jag insett att matten kommer döda mig. Matematik D. Hur sjutton tänkte jag där egentligen? Ångrar lite att jag inte valde samhäll från början faktiskt, tycker de ämnena är mer intressanta. Annars så flyter allt på rätt bra. Sitter just nu på Victorias rum som blir min sovplats inatt, haha. Imorgon har vi profil och jag är taggad som tusan, har inte ridit eller varit i stallet på riktigt på hela sommaren ju! Bara provridit hästar hit och dit.

På tal om det så var jag och provred fyraåringen som jag eventuellt skulle ta ner till skolan. Och vilken fantastiskt unghäst han är, lilla Prince! Helt underbart psyke. Jag föll direkt och ägaren är så sjukt trevlig. Känns jättebra, nu väntar jag bara på att han ska skos och besiktigas samt att deras andra häst ska få en ny hästkompis. Sen kör de ner honom till Bollerup, helt perfekt ju.

Nu kom mer kärt folk, (bland annat Nelly som bestämde rubriken också...) så jag ska vara lite social, men mitt internet dog helt på vägen ner till skåne. Men jag ska få ett nytt på onsdag, så jag skriver nog någon gång då!

Puss, C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar