fredag 15 juli 2011

Lär känna oss!

Du heter: Caroline Stern Olsson/Harmony Bolger
Smeknamn: Carro/ Harmy, Harmonzayah, Harmi eller Harmis när det begav sig. 
Låt som när du är ledsen sörjer till: I princip hela depplistan på spotify för det är så olika beroende på vad jag är ledsen över. Men 'How to dissapear completely' - Radiohead och 'Possibility' – Lykke Li är två bra exempel./The Scientist – Coldplay, Hurtful – Erik Hassle och Jelous Guy – John Lennon 
Beroende av: Sommaren och allt vad den innebär, sällskap/Lyckokickar, min plattång, allt som dödar mig långsiktigt. 
Vad tror folk om dig? Vissa tycker utåtriktad och social samt pluggis, andra säger dryg stockholmare/Att jag är (var) en pluggis, gillar ordning och reda men är snäll och harmlös. 
Stämmer det? Allt stämmer nog lite men inte fullt ut, pluggandet är dock osäkert.../ Är väl snäll, dock inte harmlös, jävligt lättretad och gillar då att såra. Hatar att plugga och mitt rum är som andra världskriget i ordning. 
Vad får du oftast komplimanger för?Mina ben!/Mina sminkningar. 
Hur imponerar man på dig?  Med spontana gester och grym humor!/Man är spontan och lite galen, men lyckas få igenom det hela. 
Brukar du skratta för dig själv? De dagar då jag kollar på HIMYM i alla fall, hehe./Hahaha, ja, mer än andra skrattar åt mina skämt.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Ska kika nu när jag kommer hem ordentligt :D men tror jag bara kommer älska den mer och mer! Själv? ;)" /”Man ser ju mer när plasten är av, men tror absolut det :D” 
Var bor du? Bollerup, Göteborg och Stockholm/Stockholm!
Trivs du där? Ja gillar variationen!/ För att vara Sverige, ja.
Hur svarar du i mobilen? "Hallå”/”Hallå?” eller ”Jaaaaa, det är Harmony?”
Vem ringde du senast? Mamma/Min mor.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Gick tatueringen bra? Vi ses imorgon./Hur gick tatueringen? Gjorde det ont? Jag går ner i tvättstugan nu.
Antal timmar sömn inatt: 9/9
Sov du ensam: Ja/Jajamen, individuell så det skriker om det.
Brukar du komma i tid: Hatar att inte vara i tid till någon jag tycker är viktigt./Plus minus tiominuter sådär. Antingen supertidig eller supersen.
Hur känner du dig nu: Ganska glad och nöjd men sugen på kaffe./Kaffespeedad och lite lätt hungrig.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart eller vitt använder jag varje dag på något sätt./Typ alla konstiga färger och mönster. I was made with colour.
Vad tycker du om fötter: Tycker om min högerfot nu./Särskilt fräscht är det ju inte, men jag gillar när folk har värre fötter än jag! De luktar ju rätt illa.
Vad saknar du: En miljon på banken!/Jobb, egen lägenhet och fett med cashflow.
Hade du en bra kväll igår: Rätt mysig i sällskap av hunden/Eh, den var ganska tråkig tyvärr.
Favorit dryck på morgonen: Kaffe eller juice/KAFFE!
När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 00-03./Sent, typ två en vardag.
Är du blyg? Har varit, men är nog inte längre/Egentligen inte.
Sysslar du med någon idrott: Ridning/Just nu är jag lite off, men saknar mitt friskis & svettis:ande!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Förälskad och attraherad ja, kär nej./Jag tror absolut att man kan känna att man dras till en människa och blir intresserad, men du kan ju inte känna någon av att bara se dem. Men vill gärna tro på nåt å klyschigt!
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Gå ut på krogen, sjunga hela vill du ligga med mig låten och sedan ha sex med den som sa ja./Ha sex, haha. Och ragga på krogen! Kanske gå på strippklubb.
Är du nöjd med ditt liv: Ja det måste jag säga./More or less. Ska inte klaga. :)
Är du bortskämd:Har ingen kallat mig./Inte direkt.
Vad gör du i morgon: Fortsätta hundvakta, träffa min mor och handla mat./Borde åka till passmyndigheten och fixa ett pass, söka jobb och sen ska jag dansa på kvällen!
Vad är det värsta du vet? När saker inte blir som jag tänkt mig!/Mensverk. Enough said.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Absolut, är inte den här bloggen ett exempel på det?/Jaaadå, :*
Vad är det finaste du fått? Vet faktiskt inte, lägger mer värde vid handlingarna och tanken bakom än själva saken./Äääh, nåt med omtanke. Kan komma på allt och ingenting. Saker man verkligen önskar sig, eller bara nåt fint som ett rim.
En speciell dag du minns: 14 september-07, 4 september-04 / 14 September 2007, nu va jag ju JÄTTEKLYSCHIG!! (för då träffade jag Carro :)) och 1 juni 2011, för då tog jag FINALLY studenten!!
Du samlar på: Skor och olika biljetter/Gamla kalendrar som är som dagböcker, små minnesvärda saker som konsertbiljetter, trådar från event eller paljetter. Annars facebookbilder.
Vem ringer du när du är arg/ledsen:Oftast Harmy/Mamma eller Carro.
När grät du senast: Några dagar sedan/Igår, så mogen är jag.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa och shoppa!/Shoppa massa skor och fina kläder, sen åka utomlands for sure!
Vill du gifta dig: Tror det,/Someday I guess! Om mannen går med på mina bröllopslåtar, annars är det kört. (In my life och Eight days a week av The Beatles <3)
Vill du ha barn: Den evigt återkommande frågan som jag alltid svarar nej på men alla brukar tala om för mig att jag kommer ändra mig, så vi får väl se helt enkelt./Jag är lite tveksam här. Nåndag kanske. Om jag får ge dej fancy namn. Men inte än på ett himla bra tag, är lite för självcentrerad och det gör uppenbarligen för ont. Tycker mannen ska föda barnen.)
Är du musikalisk? Mer än mamma, mindre än syster./Inte direkt, jag hör takter och kan nynna. Men inte mer.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten om jag är riktigt törstig/Vatten eller typ festis.
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej/Ha ha ha, verkligen inte.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ohja/Har inte alla det?
Biter du på naglarna: Aldrig gjort!/Faktiskt aldrig gjort. Glad för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar