tisdag 7 februari 2012

I väntan på värmen.

Har verkligen inget kul att delge er. Var hemma från jobbet idag på snordöden och har more or less sovit bort hela dagen. Sitter och huttrar i filtar och med doftljus samt sorterar ut böcker. Av någon anledning har i yngre dar mina föräldrar samlat på sig 70 upplagor av olika floror, svamp och trädgårdsböcker. Jag skrattar åt ironin i min mors ohändighet i trädgårdar, hon tycker vi ska spara dem.. Som om jag någonsin kommer 1. Läsa en trädgårdsbok. 2. Göra nåt större än att placera ut en trädgårdstomte på en uteplats med den fenomenala snigelrädslan som finns i mitt liv. HAHA, don't think so, va? 

Såg ni melodifestivalen annars i lördags då? Antingen hatar man det, eller älskar folkfestkänslan. Jag kollade, och utnyttjade min feber till att klaga som en galning. Det mesta sög rakt av liksom. Sean Banan är helt skum från början även om barnen kommer älska låten, Thorsten Flinck är en vidirigt taffsande gubbe (låten kändes på typ samma nivå), Marie Serneholt kan fortfarande inte sjunga och slösade på fin guldstrumpa i sitt nummer och Abalone Dots var livets största sömnpiller. Den enda jag faktiskt kan ge tummen upp för är Loreen, för att hon är snygg, cool och gör sin egen grej, tack och lov.

Markus Krunegård – Everybody Hurts
Låten hör inte ihop med bilden. Men den känns festivalig, och ger mig känsla av att någon gång kommer sommaren. Den här rysskylan varar inte för evigt. Eller hur?

Puss,
Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar