söndag 5 februari 2012

Den som påstod att shopping inte hjälper, den ljuger

Nä, lycka kan inte köpas för pengar. Men det kan bota för stunden. 
Typ som när jag legat insnöad både fredag och lördag i nästäppa. hosta, halsont och migrän. Då när jag faktiskt kunde stå på benen idag igen kändes det rätt glädjande. Samt Ben&Jerry's glassen jag unnat halsen. 

Hur mycket jag än uppskattar Taylinas sällskap, som var min utflyktspartner till Skärholmen och IKEA idag, så är hon inte bra för mitt samvete eller min ekonomi någonstans. Vi liksom hetsar varandra varje gång till att prova plagg, krämer och huvudbonader. Slutar alltid med många kvitton, men iaf tillfällig glädje. 
Här har vi då saker jag fått med mig i 3 omgångar de senaste två veckorna. 
Först hade vi den blå stickande tröjan och vit/svarta klänningen som hängde med från H&M samt glasögon. 
Sedan Second-Hand shoppade jag och Taysius förra veckan. Då kom jag hem med den blommiga tröjan, och en SKINNJACKA. (billigare än ny, still dyr med studentekonomi, den är även orsaken till min förskylning).
Sen idag då. Hudprodukter, örhängen, världens bästa hata-måndags-tröja och byxor i en absolut ny favoritfärg: MINT! Drogs till absolut i nyansen, men fick hejda mig.

Dessutom kom jag hem med doftljus och lite annat smått och gott från IKEA. Ready to mysa!

Better tagga skolan imorn nu då,
puss,
Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar