lördag 3 december 2011

Jag hatar att jag älskar dig

Bloggen känns nog en aning försummad på sistone. Vet inte riktigt varför faktiskt, men jag har ingen motivation. Egentligen älskar jag att skriva av mig, men hur mycket jag faktiskt vågar skriva på en blogg helt öppen för allmänheten är ju en annan fråga. Brukar mest resultera i kryptiska inlägg som inte ens jag själv förstår mig på. Men det känns konstigt nog lite bättre efter ändå.

Fast idag ska ni inte få ta del av något sånt spännande inlägg, jag är alldeles för förvirrad själv för att kunna ens skriva ner vad jag tänker. Förstår inte mina tankar längre, varför jag gör som jag gör. Försöker som alltid rädda mig med musik, de bästa låtarna är alltid de som bäst stämmer överens med hur jag känner för tillfället. Som jag kan känna igen mig själv i. Så istället för att läsa om mina tankar, ska jag låta er ta del av dem genom låtar och citat. Inte för att det makes any sense men så får det bli idag!

'Jag ville skjuta mig själv redan på tunnelbanan hem för hur svag jag har varit och hur fel jag har haft' - Lars Winnerbäck – Jag fattar ingenting

'You can try but never stop me, 'cause this is what I'm made of' - Nause – Made Of - Radio Edit

'Om allting skulle falla imorgon så vill jag veta att du visste hur jag kände det då' - Thomas Stenström – Detsamma
  
'It could be wrong, but it should have been right'  - Muse – Resistance

'Hjärtat slår lite hårdare med billigt vin, pulsen går lite snabbare med koffein. Är det kärlek eller inbillning?' Lovisa Negga – Kärlek Eller Inbillning

Och en av de bästa men som dock inte finns på Spotify: Yesterday med The Beatles. Den får nog till och med en egen liten youtubevideo!
'Love was such an easy game to play'


Liverpool var förresten hur bra som helst! Älskar staden.  
Ikväll ska vi  fira Julia som äntligen fyller 18 idag så det är utgång som gäller här u Stockholm idag. Sen ska jag tillbaka ner till Skåne imorgon, efter att ha varit borta i 1.5 vecka. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Känns som evigheter sedan jag var där fast ändå som om det har gått fort. Saknar i alla fall människorna där nere. Och tanja som återvänder från thailand idag, tjoho!

Over and out,
C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar