tisdag 6 december 2011

Var är snön, nurå?

Jag är så trött, ack så trött, förstår inte hur det är möjligt efter varenda skoldag. Men så är det. Väl hemma är passiviteten enorm, orkar inte plugga, orkar inte äta, orkar inte gå ut med hunden, kan inte minst omöjligt fatta hur jag ska orka träna. Men Hurt-Harmy vill, så Hurt-Bolger kan. Med julmusiken på, den stärker oss alla i dessa tider. När det är så himla mörkt och kallt ute liksom. Då tänder man adventsljusstaken, dricker glögg och lyssnar på hurtig musik, så är det någon tröst i alla fall.
#SPELA: JULKUL 

Det här är annars vad jag sysslar med nu,
tvingats läsa en Harlequin-roman i studiesyfte som vi nu analyserar.
Det är svårt att veta om man ska skratta eller gråta. Den suger verkligen,
utan att döma ut ful-litteratur för mycket liksom.
Det är dock fantastiskt när alla sitter och citerar sina böcker i klassrummet,
masshatet, de galet många skratten,
det är fint.

SKA ta mig i kragen nu! Om jag inte somnar. 
Puss!
/Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar