söndag 4 december 2011

I left my head and my heart on the dancefloor

(Lady Gaga – Telephone)
Och så var det dags för skåne igen. Men denna gången bara för två veckor innan det är jullov, alltså bara en helg! Herregud vad den här terminen har gått fort..

Är alltså på ett tåg, vilket är ungefär så roligt som vanligt. Har väl drygt tre timmar kvar att döda innan jag är i malmö, sen en timma till på ett pågatåg. Underhåller mig med tanja på telefonen, inte helt fel ändå. Vi har sjukt mycket att ta igen kan jag säga, kvällen är bokad för girltalk! Och egentligen kemi och matte men det är då inte lika lockande. Och såklart en kär återförening med min lille häst. Vet inte hur många gånger jag har tackat Nelly för att hon tagit hand om honom medans jag varit borta, men hon är verkligen guld värd den flickan!

Utgången igår var lyckad. Började på lion bar med harmony, pratade igenom allt som jag bara kan göra med henne och ett glas vin i handen. Inte för att jag blev så mycket klokare på mig själv men det är så skönt att kunna dela det med någon, som man vet att ärligt verkligen bryr sig också. Det är nog med den känslan som jag orkar kämpa vidare i de värsta perioderna. Sedan kom Julia och Linnea och gjorde oss sällskap, men eftersom det var julias födelsedag och första utgång var vi ju tvungna att dansa lite. Därför bar det av till blå, eftersom jag och H har kort där så alla fyra kommer in gratis. Lite mer vin, mycket mer dans och misslyckande raggningsförsök av pojkar är väl bra ord för att summera 1-2 timmar. Och julia är introducerad till stockholms uteliv, tror nog hon uppskattade det mer är sjöbo! Och vi fick dom självklart att spela spice girls, måste ju älskas.

Ska nog ta och kolla på senaste avsnitttet av gossip girl nu. Och tvinga H att blogga, hon är ju till och med sämre en jag. Katastrof! Fick förresten ett ryck igår och klippte till någon slags snedlugg. Alltid roligt med förändring vet ni. Men jag tänker då inte sitta på tåget och ta bilder på mig själv, så ni får en bild från Liverpool istället!

Strawberry fields forever,
xoxo,
C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar