onsdag 2 november 2011

Tågresan från helvetet

Punktlista på varför jag hatar mitt liv just nu och varför jag innerligt önskar att jag var framme i Stockholm:
  • Jag sitter på ett tåg. Tillräckligt illa i för sig. Men...
  • Jag är totalt omgiven av barn i åldrarna 1-10 år. Och då menar jag TOTALT. Mer än hälften av personerna i vagnen är barn.
  • Skrikande barn dessutom. Just nu har jag en ungjävel bredvid mig som är helt vansinnig över att de glömde hennes Bratz-film hemma. Careface.
  • Jag tänkte för en gång skull vara superduktig och börja skriva på mitt föredrag till NP i svenska b. Hur bra tror ni det går? 
  • Kan ju tillägga att jag har glömt mina hörlurar så jag kan inte koppla bort oväsendet på något sätt. Weeeho.
  • För att testa lite gränser får alla barnen små ryck ibland och springer tillsammans genom vagnen, fram och tillbaka. Tror absolut inte alla känner varandra, så väldigt oklart varför. Ser ut ungefär såhär:
  

Snälla låt dessa återstående två timmar gå fort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar