fredag 11 november 2011

And I go shopping,l shopping..

Mitt plugg-oflyt idag är helt obeskrivligt. Jag åkte till universitet i panik efter jag insett att jag ska läsa 2 böcker till på måndag och inte införskaffat dem än. Utlånade överallt, men då brukar man ändå bara bita i det sura äpplet och köpa dem på universitetes akademibokhandel. Men efter att de en gång tidigare inte haft böckerna jag behövt, blev jag extra nervös, och självfallet fanns inte böckerna när jag väl kom fram. Vad är det för vits med en kursbokhandel om de inte har böckerna kan man ju fråga sig? Fick beställa dem, men de kommer ju inte komma förrän nästa vecka. När tentan skrivs, redovisningar planeras och seminariefrågor bearbetas. Alltså ångesten.

Jag blev så nedstämd och besviken över min misär med böckerna, att jag åkte och shoppade. Tänkte att det skulle pigga upp, och guess what? Det gjorde det! Tillät mig själv att köpa en late 19års present eller nåt, för att råda bukt på problemet iaf för ikväll att aldrig ha något att ha på mig vid utgång!! Det är inte ens en överdrift, jag står varje vecka och ba aldrig är nöjd! Nu är det en dyr historia senare, men kommer rocka outfiten ikväll iaf, då det, likt jag sa, ska gås ut (fira att det är 11-11-11 eller vad folk håller på med, haha).

Så slutet gott, allting gott, eller iaf låtsas vi det.
Puss, trevlig fredagkväll!


En klänning från Gina Tricot, bra vid utgång!


En kavaj, kanske inte nåt ekonomin älskar, men de behövs i ALLA garderober! Har dregglat efter en så länge nu, will use it with Love. Så slipper man ha en nopprig kofta över partyklänningen också. Även en baströja i en favoritfärg, fint med typ skärp i midjan.

LÄPPSTIFT! Har krigat efter den perfekta lila nyansen, slutsåld överallt, så tog det till höger, och känner mig nöjd trots kompromiss. Jag menar, det glittrar, och kan liva upp en simpel makeup. Även ett orange läppstift, som jag ska ge mor i födelsedagspresent (ser använt ut eftersom de är mitt gamla i samma nyans, är superfint!
Samt på bild 2 basgrejer: rakgel med lavenderdoft, 3 par tights, bomullsrondeller och trosor som inte ska synas igenom tightsen hela tiden. Sånt där man kaosar av att vara utan liksom.
 


 /Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar