tisdag 22 maj 2012

tonight we are young

Fun. – We Are Young - feat. Janelle Monáe
tiden går fort nu. vet inte om det går för fort. idag är det 10 dagar kvar tills jag springer ut från borgen i studentmössa, vit klänning och svarta ballerinaskor. det känns galet bra, samtidigt som det känns fruktansvärt. har suttit och räknat ner med vänner senaste dagarna, pratat om hur sjukt det är. men det går inte in i huvudet ändå, jag fattar det inte.

har ingen skola kvar, sista arbetet är inlämnat, sista profildagen gjord, sista provet skrivet, sista normala helgen klar och just nu är livet perfekt. bugar och bockar för tre väldigt blandade men så nyttiga och totalt sett fantastiska år här nere i skåne och njuter av sista tiden. är helt sjukt vad jag utvecklats här egentligen.

helgen var förresten bra, bästa pappa och karin var nere och hälsade på lite och så blev det dansbandsgala i dammstorp med mina fina isis&nathalie samt massa annat härligt folk. men nu är det dags för sikta mot stjärnorna här på bollerup - sista. uppdaterar när jag får tid, fullt schema nu. eller haha nej, inte alls faktiskt. men spenderar det mesta av mina dagar i solen denna veckan. och med hästen, sorgligt att min älskade prins åker på lördag. sen kommer marcus på torsdag, bal på fredag, fest lördag, studentvecka börjar med personalmiddag och bara suga ut de sista små dropparna av glädje ur bollerup innan jag tar mitt pick och pack och lämnar gymnasietiden bakom mig för gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar