onsdag 23 maj 2012

I am close to the WATERLINE

Solen skiner varenda dag och det är mysigt på alla sätt. Pluggfokuset lyser med sin frånvaro och jag fastnar i långa tankebanor om framtiden, tillvaron och vad som hänt det senaste året. Mysigt, samtidigt stressande och hetsigt för jag inte förstår hur jag ska ro ihop mitt slutarbete. Nåväl, får kämpa vidare. Igår var min ultimata highlight att köpa Ben & Jerry's, en av de nya sorterna som är fullkomligt himelsk och efter plugg i skolen kura upp mig i den nya mintgröna dressen.

Det var ju ändå SEMIFINAL i Eurovision Song Contest. Jag brukar ju tycka det är  löjligt kul att såga alla bidrag, vilket skapar hetsig gemenskap på Twitter, men nu var det liksom MAXAT. Jag har
1. Alltid starka feeling för Irland som mitt andra land.
2. Nu tävlade ju Jedward i år igen = överexalterad tjej som höll på att fullkomligt avlida när de ropades upp sist. Dog när de sjöng för det var så bra, skuttade som en gummiboll och höll på att tappa andan under röstningen. Kunde inte lugna mig på timmar efteråt, mamma ringde och grattade osvosv hahah. Överdrivet, jag vet, men så blir det när jag peppar lite för mycket och nervositeten når klimat.

Men de gick ju ändå vidare, tack och lov. Skrattade gott åt flertalet andra bidrag. Typ San Marino's låt om Facebook t.ex var ju helt insane, och ännu värre var väl att den satte sig i huvudet efteråt. Inte så charmigt som de ville i det där stackars landet, hahah.

Nu; lite kaffe.

/Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar