onsdag 16 maj 2012

Hade i alla fall tur med kaffet.

Hej Älsklingar,
blev inget mer irlandsbloggande, och mitt pluggande var ytterst halvhjärtat. Precis efter jag skrev det där senaste inlägget och skulle ta itu med mitt "ensam-i-huset"-tillstånd kom pojkens moder hem och åt lunch med mig en timme typ, sen var fokuset lite lätt kvaddat.

Jag och mannen i solskenet.

Så vackra kontraster till landskap från Sveriges Granskog. I like.

Underbara naglar jag fixade till en fest. Om ändå de var såhär jämt..

Nu är jag hemma i Sverige igen, måttligt road över min återkomst eftersom jag, kanske inte helt otippat, hade det snorkul och fint. Ville bara stanna. Var helt dödligt omotiverad imorse till livet men lyckades peppa mig själv till att idag skulle jag vara jääätte-effektiv. Gick sådär. Dagen har obviously något emot mig.

Med 15 kg böcker och dator åkte jag från mitt hem i Hornstull till medis, köpte en penna och lite papeprsfack jag letat efter i veckor men inte hittat och åkte tillbaka till Hornstull för att få en bankman fylla i mina passpapper till Irland (som jag skulle fixat i typ 2 månader nu men aldrig hinner till innan de stänger). Väl där, med ryggvärk av böckerna, är det tok-stängt. Är ju kristihimmelfärd. Knäppgöken här som är ledig typ 2/3 veckor för uppsats-skrivning har ingen kontroll över dagarna och har glömt detta. Så ingen bankman idag heller. Slutkörd åkte jag TILLBAKA till Medis, och sitter nu på Café String med en latté. Den smakar prima efter slitet, och ska försöka plugga lite samt skicka alla viktiga mail jag ignorerat.

I övrigt är effektivitetsdagen även ineffektiv eftersom jag ville träna för första gången på snorlänge. Men gymmet stänger tidigt, även nu pga helgen. Så känns som att mina vara-duktig-planer failar rätt rejält. Men försöker hålla skenet uppe,
jag lever ju iaf.

Over and out,
Harmy





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar