söndag 25 mars 2012

Halsfluss.

Förra söndagkvällen, efter en awesome vecka, insjuknade jag helt drastiskt efter att ha lämnat pojkvännen vid flygbussen. Kom verkligen bara hem, åt middag, och fick typ frossa, 40 graders feber, konstant migrän, öronvärk och halsmandlar större än globen. Skämtar inte. Sjukdomen var ett faktum. Där blev jag liggande till i fredags. Åt inte, drack knappt, och lämnade inte sängen. Var världens ofräshaste människa, att blogga gick verkligen inte.

I fredags släpade jag mig till doktorn, som tyvärr var ganska dålig. Fick penicillin för halsfluss och hon undrade hur jag överlevt alla dessa dagar. Undrade jag med. Har på riktigt aldrig mått på liknande vis som jag kan minnas. Så nu sitter jag här med min halsfluss och mitt penicillin. Nu börjar ju dock tristessen smyga sig på eftersom jag ändå kan stå på benen. 
Så igår när Front behövde mig smet jag tros yrsel ut till ARSK:en, som jag var hjärtekrossad över att missa. Det var så himla kul att få se dem, alltid kommer superhumorn fram fastän stämningen i övrigt kan vara lite krystad. 

Från en friskare tid, där grön öl
var fett kul.
Nu ska jag gå till apoteket och köpa värktabletter, för att få lite solljus.
Puss på våren,
och att bli frisk.
/Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar