torsdag 5 juli 2012

LIST OF P&L!

Kör en kort summering och utvärdering av veckan som gick, för framtida minnen, och er vetskap!

Bästa: Stämningen, alla är så himla glada och söta (och fulla).
Sämsta: Fick inte se Sugarplum Fairy </3
Snyggast: Normalt skulle jag säga Viktor Norén här men eftersom jag som sagt inte såg han, blir det nog Krunegård, han är ju inte fy skam någonstanns.

Låt på repeat:
Utan tvekan Alina Devecerski – Flytta på dej, den var precis överallt, hela tiden. Publiken gick crazy när hon uppträdde med den också. Varje år finns det en låt som slår ut alla andra, this was 2012.

Bästa liveakten:
Veronica Maggio antagligen, det är så mkt feeling att man avlider. Och hon tog ju ut Petter & Daniel Adams-Ray på scenen mitt i allt, svårslaget. Plus konfetti = kärlek.

Pinsammast: Rihanna, do I need to say more? 45 min sen, hög, mimar och tror hon är i Oslo. Allmänt deppigt att se ännu en ung världsstjärna knarka ihjäl sig, inte sådär superhett att kolla på. Hon är ju cool, men det räcker inte.

Sämsta liveakten: Man vill ju spontant svara Rihanna, men eftersom hon blev pinsammast säger jag Den Svenska Björnstammen. Don't get me wrong, jag älskar dem, men ljudet var så vaaaaaaaansinnigt dåligt så ni förstår inte, och det verkade vara på deras intiativ. Hörde inget och publiken slogs, lite fail, spelar man på största scenen får man ffs ha koll på sin utrustning eller räkna ut att en konsert behöver LJUD.

Godaste maten: Vegorullen inne på området tror jag, eller allt man åt när man var skithungrig, även om det egentligen inte var värsta supermaten.

Värsta maten: De thailändska jordnöts-spetten smakade absolut ingenting och var typ kalla. Man bara letade efter sås och smak.

Bästa drinken: Redbull-vodka probably.

Värsta drinken: Utan tvekan vår gräddkola drinkmix med vodka. Deras mått med instruktioner stämde inte, det smakade skit, verkligen vedervärdigt. Never more om vi inte ändrar måtten alltså.

Mest lyckade outfit: Eeeeeh, var inte så coolt modemedveten i år pga minitält där man inte fick ha med sig massa kläder. Så jag säger väl allt som inkluderade mina gummistövlar a 99 spänn, de räddade alla outfits.

Största överraskningen: VÅRT TÄLT KLARADE FÖRSTA NATTEN I REGN!!

Antal duschar: 2, varken mer eller mindre. Inga badhus eller sjöbad.

Procent av fylla under veckan: Typ 3, var nog aldrig full helt ärligt, jag hann ju aldrig supa när andra gjorde pga att jag jobbade eller efter konserterna så dog jag i ryggsmärtor. Ovanligt.

Bästa nya upptäckten: Clas Ohlsson på campingområdet.

Årets nödvändigaste pryl: Gummistövlar och pressenning. Eller Prä-säänning som Carro säger <3


Mest irriterande: Regn, gå upp klockan 05, sömnbrist och irriterande medarbetare.

Största stunden av hemlängtan: När ryggen gjorde så jäkla ont och man inte fick slippa sitt arbetspass pga att det saknades redan maaassa funktionärer (men det löste ju sig).

Största stunden av laglöshet: Upptäckten att vi kunde gå runt till en ovaktad ingång på funktionärscampingen för att slippa stå i  typ 30 minuters kö i stora ingången, fasten safety sa att vi måste köa och inte fick gå före med våra handväskor, moahahha.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar