lördag 23 juni 2012

Vi bor i ett tält!


Om lite mer än en timme är vi på ett tåg, som tar oss till Borlänge och Peace and Love. Igår var det mega soligt här, nu regnar det, hoppas vädret är tvärtom under festivaltiden. Det har varit mkt pack-stress, ångest över arbetsscheman och huruvida vi ens blir insläppta på campingen ikväll då vårt tåg kommer 10 min efter att incheckningen stänger och inte har dygnet-runt-öppet förrän imorn, men så här panikslagna var vi typ förra året också. Och det löste sig.

Får bara försöka hypa med glädje hela tiden och inse att nej, man kommer ALDRIG förstå var någonting ligger för att man får en karta i funktionärsmanualen eller vad ens arbetsuppfifter faktiskt kommer vara. (jag fasar atm att jag ska förhindra våldtäkter och tältstöld genom att spana på alla galningar på campingen, även detta år är jag helt rätt person för jobbet alltså, NOT, jag som är så aggressiv och fysiskt stark om ja ska puckla på fulla tälttjuvar...)

Iaf, vi hörs om en vecka!
NU KÖR VI!!
/Harmy, en av två skitcoola funktionärer


Veronica Maggio – Jag kommer
The unofficcial "baby, jag är funktionär!"-song. Uppkom förra året,
likt denna bild,kan inte fatta att det gått så lång tid redan,
lovar att jobba upp en kräftbränna i år igen,
bara solen kommer fram.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar