torsdag 21 juni 2012

Biokväll & bokkärlek

Har komponerat en packlista till Peace och inser sakta att vi ÅKER på lördag. Sjukt? Helt klart. Vi räknar ju ner den här veckan för tredje året i rad nu, längtar hela vintern och nu helt plötsligt blir jag stressad för jag inte ens valt väska ännu. Det blir alltid för mycket prylar, fastän jag försökt revidera listan detta år, känns den fortfarande ofantligt lång..

I måndags läste vi ut the hunger games, och kände cravings direkt. Igår kom vi därför iväg på bio, sissådär ett halvår efter alla andra, och såg filmen!! Gick inte att vänta till augusti då den släpps. Förväntningarna var skyhöga eftersom alla prisat den så, och egentligen var den väl bra, MEN vi hade verkligen 3800 åsikter efteråt med detaljer och delar som glömts, gjorts om eller bara inte framkom. Ljummet filmbetyg tyvärr. Hade nog uppskappat den mer om vi inte läst boken två dagar innan, eftersom allt är så färskt då. Skönt såklart att böckerna är bättre, men lite skadad blir man allt. Som med typ Twilight, har man läst den samma dag blir man skitkritisk, och har det gått år, som typ nu när sista Breaking Dawn kommer, lär jag inte klaga så himla mycket eftersom detaljerna bara är vaga minnen.

Nå, sagt och gjort, vi fortsätter leva i böckernas eufori, och köpte därför både del 2 och 3 igår på vägen hem. Målet är att inte sluka dem i ett naffs, men har man både iaf kan väntans stunder på Peace lösas iaf. Bokklubben fortsätter helt enkelt!

Nu ska jag rota runt på vinden,
puss!

/Harmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar