tisdag 1 januari 2013

Den andra halvan av bloggen är tillbaka.

Karln på vår Nando's dejt @ julafton.
Hej, mitt namn är Harmony och jag brukade blogga här. 
För typ en miljon år sedan. Eller i alla fall förra året.
Sen gick jag in i någon slags dimma av ganska mycket ångest och dåliga tankar, och tappade bort skrivandet. Och har man väl tappat bort sig, är det lätt att bara skita i allt, fastän det blir sämre.

Jag ska sätta mig ikväll och spåna på nyårslöften, har typ 150 stycken i huvudet men tänker att någonstans måste det nå en rimlig nivå också, för att inte fastna i prestationsångest och försöka uppnå för mycket på en gång. Vet att året redan börjat, men var är en dag hit eller dit när jag inte bloggat på flera, flera månader?

Ett nyårslöfte i alla fall, är att börja blogga igen. 
Utan hela den här "kolla-vad-jag-shoppat"-hetsen. Då man tänker att likt de stora bloggarna måste man skriva och fota precis varje steg man tar. Det har jag ju Instagram för numera. Skriver jag vad jag fikat, ska det vara för att samtalet till fikan var välbehövlig, eller för att det betydde något och gjorde mig glad. Ärlighet. Istället för hetsad sliskighet om hur lycklig man är precis hela tiden och vill visa det. Då kan jag faktiskt längta efter att blogga, i skrivandet. I ärligheten, och i att få tänka.

Så, välkommen 2013 och GOTT NYTT BLOGGÅR! 
Här chillar jag. Irland är efterblivet på många sätt, men väldigt
vackert. 

GOD JUL önskar världens minsta julgran.
Gårdagens nyårs-fyverkerier! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar